Cultures, Citizenship and Human Rights

News

Veni-financiering voor onderzoek Alexandra Timmer naar gender-onrechtvaardigheid

Dr. Alexandra Timmer krijgt een Veni-subsidie voor haar onderzoek naar onrechtvaardigheid binnen Europa op het gebied van gender. Zij is verbonden aan het Netherlands Institute of Human Rights (SIM).

Vaarwel, onrechtvaardigheid op gebied van gender

Europa blijft last houden van onrechtvaardigheid op het gebied van gender. De juridische aanpak daarvan bestaat voornamelijk uit mensenrechten en het gelijke behandelingsrecht. Door middel van een innovatieve historische en rechtsvergelijkende analyse, onderzoekt Alexandra Timmer hoe en waarom dit rechtsgebied tekort schiet en wat daar aan te doen valt.

Over Veni

De Veni-financiering biedt veelbelovende jonge wetenschappers de mogelijkheid om gedurende drie jaar hun eigen ideeën verder te ontwikkelen. In 2017 verleende de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) aan 27 onderzoekers van de Universiteit Utrecht, UMC Utrecht en het Hubrecht Instituut een Veni van maximaal 250.000 euro.